Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini melalui email dan melanggan kelakargila:

Delivered by FeedBurner

Lawak Malas Pergi Sekolah



Mak : Bangun la Hamzah, dah cerah ni, pergi sekolaj
Anak : Tanak la mak..nak tido ni
Mak : Pergi la sekolah, nanti siapa susah
Anak : Tak nak la mak
Mak : Bagi tiga alasan kenapa kamu tak nak pergi sekolah
Anak : Pertama, murid - murid tak sukakan saya, ke2, cikgu tak sukakan saya, ke3, sampai pekerja sekolah pun tak sukakan saya
Mak : Mak tak terima alasan tu, kamu mesti pergi sekolah juga !
Anak : Bagi dua alasan kenapa saya mesti pergi sekolah
Mak : Pertama, kamu tu anak mak, Ke2, kamu tu pengetua sekolah tuuu!!!



Mengetahui Jenis Pekerjaan Orang Jepun Berdasarkan Nama

Kuraba Sakumu: Penyeluk saku
Nikita Sukarani : Penari kelab malam
SamaKami Sampepagi : Pegawai Perhubungan Awam (GRO)
Takasi Kamucuba: Jurujual rumah ke rumah
Kosewa Rumaku : Pemilik rumah sewa
Kitakasi Murasaja : Peniaga kaki kelentong
Itumu Akuraba : Orang gatal yang suka meraba
Mukamu Sayabedaki : Jurusolek
Sini Takupotong : Tukang Sunat
Takada Gaji : Penganggur
Aigaya Sanasini: Model
Kitabuka Kamupoto: Model gambar lucah
Akubuka Kamumasuki: Pelacur
Tyada Ruma: Kerja melepak
Aisuka susumu : Pembuat pakaian dalam wanita
Kuobati Anumu : Doktor sakit tuan dan sakit puan
Kusabuni Itunoda : Tukang cuci
Satemura Oke : Penjual sate


Pengurus Baru


Bahan yang hendak dihantar: Ayah Man baru sahaja meninggal dunia. jadi tinggal Man yg berumur 24 tahun tu dgn maknya. Sebelum ayahnya menghembus nafas terakhir, ayahnya meminta dia menguruskan syarikat ..

Pagi tu, Man bersiap-siap untuk ke pejabat, perlahan dia keluar dari pintu rumah dan masuk ke kereta bmw sesudah dia sampai ke pejabat, dia aneh kenapa semua org pandang dia sambil tersenyum2, di dalam hatinya berkata, mgkin diorg fikir aku nie hensem kot atau nak mengorat aku ler tu,  Tapi dia tak pedulikan semua itu dan perkenalkan dirinya bahawa mulai hari ni dia akan uruskan syarikat itu.

Apabila dia balik ke rumah, tiba-tiba dia ditegur dgn maknya

'' Man, apasal kau pakai seluar boxer je pejabat tadi? kau lupa nak pakai seluar panjang ke? '' Maknya bertanya Man

Lantas Man memandang ke bawah dan baru tahu kenapa semua org dlm pejabat tadi tersenyum2 memandangnya.

Disumbang oleh PawangMuda
zackoolblog.blogspot.com