Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini melalui email dan melanggan kelakargila:

Delivered by FeedBurner

Pantun Raya 1Malaysia



Sila intonasikan pantun ini dengan lorat negeri tersebut dengan betul

Kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite cerie
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau(celaka) kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...
Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
org kolumpo jgn kocik ati!!)

Selangor/K.Lumpur...
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...
Gulei tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupei
Pandu hemat ingat kampong
Ase(Asal) teman selamat sampei

Kedah...
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...
Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepaih raya jgn dok triak
Kalu ceti mai kot dapoq

Perlis...
Padangbesaq kecik aja
Tempat siamlalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utung

Lawak Pagi Raya Aidilfitri

suatu pagi di hari raya

suatu pagi hari raya yang hening lagi dingin tambahan pula semalam hari hujan.Kawanku Jamilah sedang sibuk menghidangkan ketupat untuk ayahnya yang tersayang sebagai lapik perut sebelum beliau pergi menunaikan solat Aidil Fitri.Jamilah membuka tudung periuk kari daging yang di masak ibunya semalam sebelum dia menyalakan api untuk memanaskan kari tersebut.

Setelah ketupat di potong maka di panggilkan ayah dan seluruh keluarganya untuk menjamah sedikit makanan sebelum pergi ke Masjid.Ayahnya mencecah ketupat pada seketul daging yang agak besar."Hai Milah awat hang boh seketoi daging macamni lekat kat rengkong naya orang Milah ooi""dak aih cek potong elok pun kelmarin cuba tanya mak" Sambil ayah jamilah cuba menggigit daging yang ternyata liat tetapi manisnya agak luar biasa."Iah Milah ooi liat lain macam pula tu cuba hang di potong lain bagi kecik"Lalu jamilah pun mengambil dan membasuh daging itu dari segala kuah kari yang membaluti daging itu .Takala daging itu bersih maka nampaklah oleh jamilah bahawa benda yang di sangka daging itu adalah SANG KODOK(KATAK)mungkin telah melompat masuk kedalam periuk kari daging tadi....

kodok masak kicap! nyum...nyumm


TERBARU - Panduan Buat Duit Mudah Untuk Blogger !

Affiliate Program ”Get Money from your Website”


Di sini saya akan memberi sedikit pendedahan tentang satu cara untuk menjana income secara mudah dan cepat bagi bloggers...mula2 korang kena register kat sini dulu...


  1. - Dah Register Korang Promosikan Refferal Link Korang
  2. - Setiap Refferal Yang Mendaftar Pada Link Refferal Anda, Anda Akan Menerima $1.00
  3. - Setap Banner Yang Di klik Anda Pun Akan Mendapat Ganjaran
  4. - Anda X Percaya...

Tgk lah bukti-bukti saya nie..huhu


Gambar Hari Pertama Join


Dan Ini Pula Selepas Beberapa Hari Join Program Ni...

Ni Pula Bukti Paypal


~ lepas baca trus take action jangan lengah2. GOOD LUCK!

Ajoi Perokok Yang Kaya

 

Ajoi: Selamat pagi doktor…
Doktor: Ya.. selamat pagi, boleh saya bantu ?
Ajoi: Begini doktor, saya punya masalah sesak nafas dan batuk-batuk.
Doktor: Oh begitu… hmm awak seorang perokok?
Ajoi: Betul doktor, saya memang perokok..
Doktor: Satu hari berapa batang awak hisap? dan sudah berapa lama awak merokok ?
Ajoi: 1 hari lebih kurang 2 kotak dan saya merokok sudah 15 tahun.
Doktor: Anda tahu berapa kos yang awak keluarkan dalam 1 hari ?
cuba kira, satu hari dikali dengan 2 kotak rokok dikali 365 hari (setahun) dikali 15 (tahun)…
sambil membuka tingkap, doktor tersebut menyambung….”anda lihat banglo mewah di seberang jalan sana..? “, bayangkan encik, kalau dari dulu anda tidak pernah merokok selama 15 tahun dan wangnya dikumpulkan, mungkin anda sudah mampu mempunyai banglo mewah macam tu. (dengan nada ceramah)….
Ajoi: Doktor tak merokokkan?
Doktor: ooh..tentu tidak (dengan bangganya !)
Ajoi: Doktor ada banglo mewah macam tu?
Doktor: Takdelah, saya tak mampu…kenapa?
Ajoi : Kalau doktor nak tau, yang banglo mewah doktor tunjuk itu memang saya punya banglo…sedangkan doktor yang tak hisap rokok pun tak mampu nak beli..
Doktor: Erkk..salah orang aku ceramah rupanya… (dalam hati)


Mari Mengenal Haiwan

Cikgu : Baik anak-anak murid. Pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan.
shuib, macam mana bunyi ayam berkokok?
shuib : Kok kokk kokkkkk!!!!!
Cikgu : Bagus shuib.. Mamat, buat bunyi kucing pula..
mamat: Meowwww
Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya. Jep, buaya bagaimana pula bunyinya?
jep : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer...? Abang temankan ya....
Cikgu : Bunyi buaya apa tu??? *_*"
jep : Buaya darat cikgu!!
 
kasut buaya?
 
 
 
 
 

Jenama kereta yg perlu anda tahu..

Jenama kereta yg perlu anda thu..

BMW : Brings Me Women
LEXUS : Luxury EXports to United States
FORD : For Only Romantic Drivers
HYUNDAI : Hope You Understand Nothing's Drivable And Inexpensive
VOLVO : Very Odd Looking Vehicular Object
PORSCHE : Proof Of Rich Spoiled Children Having Everything
KIA : Kills In Accidents
TOYOTA : The One You Only Trust Always
NISSAN : Nothing Inexpensive So Spend Another Ninehunderd..
PROTON : Powerwindow Rosak Oooh Tidaaakkk Ohhhh Noooooo!

nie kereta flinton..comey tak

Surat berhenti kerja kilang


Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab- musabab saya ingin berhenti kerja:-
1. Saya kerap dibuli oleh senior.
2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.
3. Lagu 5'S tidak masuk dalam carta ERA.
4. Waktu rehat tersangat pendek 15 minit je... Nak beratur pun dah 20 minit!!!
5. KERJA BERDIRIIIIIIIIIII... ... ... . Kasut takde sponge pulak!!!!!
6. Bas kilang tersangat laju... . Tersangat BAHAYA... ..
7. Kalau setakat nak keja kilang, lebih baik tak payah ambil SPM. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!
8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter pulakk... ..
9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.
10. Scan in/out sikit nak masuk kena beratok sampai GATE HOUSE nak balik kena beratok BULEH TAWAF satu kilang..
11. Pintu keluar masuk 2 shj. Pekerja beribu... . Masuk LATE marah!!! Balik LATE driver BAS pulak marah!!!! sampai rumah mak bapak pulak yang marah KAMI selalu kena MARAHHHHHH...
12. Boss kadang 2 ok, kadang 2 tension sampai tak ingat 2 yang kami ni orang gak
13. Faedah2 lain tak memuaskan. contoh keja bagai nak tecabut kepala lutut profet shereing
HAMPEHHH
14. BANYAK LAGI NAK HABAQ TAPI KUT TAK SANGUP DENGAQ KUT!!!!



Bangun sahur wahai anakku


Di suatu pagi sahur yg hening...
mama : bagun sahur ye anakku.
anak : mama bancuh ape?? ho..ho..horlicks ek?? (ala2 iklan horlicks)
mama : ho ho..ho..hotak hang!! bgun jela sahur,,,aku tendang kang! byak bunyi plak..


 

Ajoi masa kecik


Cermin Mata Telanjang

Suatu hari Haikal pergi ke kedai kacamata dan dia tertarik pada satucermin mata yang menurut penjualnya boleh melihat menembusi pakaian…

Ketika dia mengenakan kaca mata tersebut, semua orang yang dilihatnya nampak telanjang.
Haikal membuka semula cermin matanya, mereka kelihatan berpakaian lengkap.
Dipakainya lagi, semuanya nampak telanjang!

“Hebat!” teriak Haikal kegirangan lalu membelinya..

Sambil tersenyum meleret, dia memakai cermin mata itu hingga sampai ke rumahnya.

Dia ingin menunjukkan kacamata itu kepada Suzi,isterinya, akan tetapi isterinya itu tidak berada di ruang tamu.

Haikalkemudian terus ke bilik tidur dan melalui kacamatanya dia melihatisterinya sedang telanjang bulat bersama tukang kebunnya. Haikal lalumembuka kacamatanya, tapi isteri dan tukang kebunnya itu masihtelanjang. Dipakainya kembali kacamata itu.. eh… keduanya masih jugatelanjang. Sambil marah-marah haikal berkata,

“****!!! Cermin mata mahal begini tak sampai sehari sudah rosak !!!”
 

RAHSIA Perniagaan Coklat Saya ! RM6780 Sebulan !



TERBONGKAR!-Dulu Mereka Ketawakan
Saya Kerana Saya Buat Bisnes Coklat Ni.

Tapi, Hari Ini Mereka Pula  
Minta Saya Ajar Bagaimana Menjalankan Bisnes Coklat

Apabila Melihat RM6780 Setiap Bulan Masuk Ke Akaun Bank Saya!

Keuntungan > 200%!!

Cuba anda lihat pula akaun bank yang menunjukkan duit yang masuk daripada bisnes coklat saya

TAK TAHU nak bermula bisnes coklat?
TAK TAHU kemahiran buat coklat yang sedap?
TAK TAHU apa resepi coklat yang sedap?
TAK TAHUbahan apa nak guna buat coklat yang sedap & menarik?
TAK TAHU bagaimana nak promosi coklat yang dah siap. Nak jual kat siapa? Bagaimana nak jual ?
Banyak lagi sebenarnya masalah-masalah lain..

Saya juga seperti apa yang anda hadapi sekarang. Tapi…
Jangan Khuatir! Setiap Masalah Mesti Ada Jalan Penyelesaiannya kan!