Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini melalui email dan melanggan kelakargila:

Delivered by FeedBurner

Penipuan ibadah korban di Kemboja





Penipuan ibadah korban di Kemboja. Lembu yang telah kami selesaikan untuk ibadah korban di'recycle' oleh wakil dari Phnom Penh. Lakonan proses penyembelihan dibuat, supaya dapat dibuat rakaman untuk diberi kepada penyumbang. Korban tak jalan, tapi duit yg terkorban. Berhati-hati jika hendak beri bantuan di Kemboja. Penyangak ramai. Walaupun pihak yg kita berurusan itu adalah imam, ustaz, kadi, mufti, ketua kampung, tok guru pondok etc, ada yang kaki songlap.



Sumber dari Fb Bantuan Ummah Kemboja

Semoga kita lebih berhati-hati. WALLAHUALAM

More video please visit http://movieotai.blogspot.my/

& Please Subcribe My Youtube Channel

Amboi !Cik Kak Ni Marah Benar Kat Produk Melayu, Perasan Lawa Pulak



Amboi Cik Kak Ni Marah Benar Kat Produk Melayu, Perasan Lawa Pulak, dia cakap produk melayu tak berkualiti, rebranding je lebih..macam la kau cantik sangat..hehe..



More video please visit http://movieotai.blogspot.my/

& Please Subcribe My Youtube Channel

Sapa kena cium tangan sape ni?





Cerita Kahwin, Sapa kena cium tangan sape ni? Akibat darah gemuruh tengok apa pengantin lelaki dah buat masa akad nikah. Abis semua pakai tibai ketawa. Apa pun selamat pengantin baru buat pasangan ni. Semoga kalian bahagia.



More video please visit http://movieotai.blogspot.my/

& Please Subcribe My Youtube Channel

Anak Kecil Menangis Sedih Semasa Pertandingan Hafiz Kerana Ayat Yang Dib...



Pertandingan hafiz, seorang hafiz cilik menangis saat menyambung ayat. Awalnya dia begitu lancar meneruskan ayat demi ayat, namun di satu ayat, dia menangis teresak-esak. Bukan karana tidak hafal tapi ayat menerangkan Kematian



Salah seorang juri membacakan surat Al Jumu’ah ayat



مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا

Dengan lancar, hafiz cilik ini meneruskan ayat tersebut



مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآَيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (5) قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (6) وَلَا يَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ (7) قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَة

Sampai di situ ia berhenti. Sebenarnya sejak mulai ayat kelapan ini dia sudah menahan tangis. Dan tangisan itu tidak boleh ditahan ketika sampai pada “tsumma turadduuna ilaa ‘aalimil ghaibi wasy syahaadah” (kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah) yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata).



Cukup lama ia menangis hingga membuat salah satu juri ikut berkaca-kaca. Lalu ia menuntaskan ayat itu.



إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

Ayat 8 Surat Al Jumu’ah inilah yang membuatnya menangis.



قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kami lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah) yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan” (QS. Al Jumu’ah: 8)



Rupanya budak sekecil itu tidak hanya hafal Al Quran namun juga memahami maknanya dan mentadabburnya.



Sehingga ketika dia membaca ayat yang menjelaskan tentang kematian dan apa yang akan terjadi setelah mati, dia tidak dapat menahan tangisnya. [Ibnu K/Tarbiyah.net]



Video by Adam Ibrahim Aql



Sumber : tarbiyah.net



Subcribe channel untuk lebih banyak video

Rakusnya Pirana Makan! Baru 2 Pusingan Tinggal Tulang Ikan Keli





Rakusnya Pirana Makan! Baru 2 Pusingan Tinggal Tulang Ikan Keli. Bayangkan la korang tersilap berenang di lubuk ikan pirana...



More video please visit http://movieotai.blogspot.my/

& Please Subcribe My Youtube Channel

Aksi Seram ! Bungkus Ular Tedung Dalam Kain Pelikat Yang Dipakai



Aksi Seram ! Bungkus Ular Tedung Dalam Kain Pelikat Yang Dipakai. Korang pemain2 ular kt malaysia ada ke berani nak lawan, silap2 kena patuk kt anu tu takde zuriat seumur hidup



More video please visit http://movieotai.blogspot.my/

& Please Subcribe My Youtube Channel