Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini melalui email dan melanggan kelakargila:

Delivered by FeedBurner

Sharm el sheikh Mesir : Ular Gergasi Sebesar Dua Kali Ganda Trailer Akhirnya Berjaya Dibunuh


Seekor ular gergasi yang menakjubkan telah dijumpai di Laut Merah dimana telah mengorbankan seramai 320 orang pelancong dan 125 penyelam dari Mesir.

Ular ini telah berjaya dibunuh oleh sepasukan saintis profesional elit Mesir dan penyelam bertauliah. 

Nama-nama ahli sains yang mengambil bahagian dalam operasi menangkap ular gergasi tersebut ialah: Dr. Karim Mohammed, Dr. Mohammed Sharif, Dr.Mr.Sea, Pelajar Dr.Mahmoud dan Dr.Mazen Al-Rashidi

. Manakala nama-nama penyelam yang mengambil bahagian dalam operasi menangkap ular gergasi tersebut diketuai oleh Ahmed, Abdullah Karim,Knight seorang nelayan, Wael Mohammed, Mohammed Haridi,Alvajuma seorang pakar lembing, Mahmoud Shafik,kumpulan Sharif.

 Bangkai ular tersebut telah dipindahkan ke dalam bilik simpanan haiwan antarabangsa di Sharm El Sheikh Mesir.
tetapi..
Analisa Dugaan Hoax
Penemuan tersebut akan menjadi berita utama di seluruh dunia, belum ada organisasi berita besar telah melaporkan ular ini atau pembunuhan terkait seperti yang dilaporkan dalam cerita. Satu-satunya situs melaporkan cerita ini hanya mengulangi laporan tunggal, tanpa pembuktian. Mereka yang percaya titik foto dengan fakta bahwa Google akan kembali beberapa situs melaporkan cerita ini.  
Masalahnya adalah bahwa semua situs tersebut hanya referensi cerita tunggal tentang ular, dan tak satu pun dari mereka yang besar, layanan berita terkemuka. Beberapa blogger mengulangi cerita verbatim bukanlah bukti yang cukup untuk keandalan laporan.
Ular Raksasa Mesir
Gambar tampak dari ular yang nyata pada sebuah truk mainan dan difoto dari jarak dekat memberikan penampilan seekor ular besar. Gambar biasanya beredar dalam format yang sangat rendah, yang membuatnya sulit untuk mengetahui apakah foto itu nyata atau tidak. Kami mampu menemukan versi yang lebih tinggi resolusi, bagaimanapun, dan di sini sangat jelas bahwa ini adalah tidak lebih dari sebuah truk mainan dan tentara bersama apa yang tampaknya menjadi ular biasa. 
Pertama, mari kita lihat gambar resolusi rendah yang beredar di internet. Sulit untuk mengatakan dari ini jika foto-foto yang nyata atau tidak. 


Sekarang mari kita lihat gambar resolusi tinggi, di mana ia menjadi jelas bahwa truk dan tentara hanya mainan.

No comments:

Post a Comment