Jika anda masih baru disini, sila masukkan email anda utk dapatkan update-update terkini melalui email dan melanggan kelakargila:

Delivered by FeedBurner

Al Kisah Al Bangau

Al kisah bermuler di sebuah kampung, seorang atok tuer sedang asyik membasuh pakaian luar dan dalam nyer di tepi sunggai sambil mendendangkan lagu renjis-renjis dipilis. Tiber-tiber, datang seekor bangau yang tercedere kepaknyer meminum air sungai terbabit.

Kasihankan bangau nyer pasal, orang tuer tu mengambil keputusan tuk merawat luker bangau tu sampai sembuh.....di pendekkan citer, sembuh la bangau tu dan dier berjanji akan membalas budi orang tuer tu tadi serter menjempot orang tuer tu ke perumahan kos rendah yang didiami beliau.

Maker, orang tuer tu pon pegi la ke rumah tempat penginapan si bangau. lantas si bangau pon mengarah pembantu-pembantunya mengeluarkan duer kotak hadiah. satu kotak kecik, satu lagi kotak besor. si tuer disuruh memilih kotak tersebut dan dier mencapai kotak yang kecil. si bangau lalu berkata:

"Sesungguhnyer ko memang baik hati orang tuer. Ko membantu aku dengan ikhlas dan jujur. sebenornyer, kotak besor tu dah aku isikan dengan sos lader hitam jer.so, terime lar hadiah pemberian ku yang tak seberaper ni"

Kater si bangau merendah diri. Si tuer terus membuker kotak yang di ambilnyer tadi dan terdapat 5 bijik kunci untuk 5 buah keter mercedes benz berlainan kelas.

Alangkah terkejutnyer si bangau biler si tuer menolak hadiah yang sket nyer bernilai tu. Biler di soal oleh si bangau mengaper dier menolak pemberian tu, si tuer menjawab:

"Giler ko! aku dah ler tak der lesen memandu, dah ler aku ni miskin, maner mampu nak bayor road tax tuk limer-limer buah keter ni ..."

Terkesima si bangau ... begitu ler ader nyer ... the end ...@kembar@kembar

Peristiwa di Twin Tower KLCC

Ini ada satu cerita dari seorang kawan yang bekerja di Petronas Twin Tower.

Last week kawan saya ni balik lewat kerana nak ensure that servers dan PCs di office dia tak kena attack oleh CIH virus. Dia pulang dari pejabat kira-kira pukul 11.00 p.m. Dia bekerja ditingkat 8 bagunan itu dan hendak turun ke groundfloor. Bila dia masuk lift dia tekan G, lift itu tidak turun malahan naik dan berhenti di tingkat 35. Bila sampai ditingkat 35 pintu lift itu terbuka dan masuklah saorang gadis yang amat jelita. Dia tidak pernah lihat gadis sejelita itu. Kulitnya putih dan rambut ikar mayang serta berbau sangat wangi. Kawan saya ini berdiri dekat dengan pintu lift dan gadis itu berjalan terus kebelakang lift. Sejurus kemudian lift itu pun turun.

Ketika lift itu sedang turun kawan saya ini menikmatilah bau wangi gadis itu. Tetapi tidak lama kemudian lift itu berhenti dan lampu padam kerana black-out. Dia pun meraba-raba mencari butang loceng kecemasan lift itu. Ketika dia sedang maraba-raba itu tiba-tiba dia berbau suatu bau yang amat busuk.

Dalam kegelapan itu kawan saya itu terfikir macam-macam yang amat menyeramkan sehingga keseluruh bulu roma dibadannya berdiri. Lututnya pun makin lemah dan berbagai perkara bergeligar diotaknya. Teringat dia akan keluarganya dirumah dan sebagainya. Peluh dibadan sudah pun keluar dan kepala pun berpinar serasa akan pitam. Bau busuk itu maseh ada. Dalam kegelapan dan kesunyian itu dia rasa masa berjalan amat lambat sekali. Tiba-tiba lampu bernyala kembali dan lift pun berjalan semula menuju ke ground floor. Dengan rasa penuh cemas dan takut dia menoleh kebelakang untuk melihat samaada lembaga itu maseh ada atau tidak. Rupa-rupanya gadis itu maseh ada dan kali ini gadis itu tersenyum padanya hingga ternampak gigi-giginya yang amat cantek sambil berkata "I'm sorry, tadi I terkentut".

@senam@senam